måndag 3 oktober 2011

Den 23 september

Idag har jag varit på min första utflykt med min stora syster Tina, storebror Pontiac, Ulla och Matte, vi åkte till ett ställe som heter Hok.
Där släppte de mig och Pontiac lösa i denna stora skog. Jag jagade Pontiac han var livrädd för mig , det gick som attan för det var brant. Pontiac tycker inte om mig det är nog för jag är så liten (1 kg.).Efter en stund ropade Matte på mig så jag sprang uppför denna branta backe, det gick jätte bra. Var de gjorde i denna stora skog förstod jag efter en liten stund, de började plocka något som såg ut som en tratt brun och ful det kallas för trattisar hörde jag dem säga. Det fanns massor av dem jag trampade på dem hela tiden. Ulla gick ifrån Matte och mig men då sprang jag efter henne. Så fort jag försvann från Matte så ropade hon mig tillbaka jag lydde henne. Det var ett springande fram och tillbaka i ett. Sen kom Pontiac till mig, jag tror att han börja gilla mig lite. Jag jagar honom så fort jag ser honom , då springer han till sin Matte. Jag började bli lite trött efter 2 timmar. Då tog Tina mig i sin goa famn så jag slapp gå till bilen.
Tina, Ulla och Matte hade fulla korgar med Trattisar.Jag somnade med en gång på hemvägen..När vi kom hem La Matte och jag oss en stund ( jättegott) blev inte så länge för Husse kom hem, då busade jag med honom.
Nu är klockan 7 på kvällen så jag tror min dag är slut.

Picture 048

Inga kommentarer: